AMAZFİT BİP LİTE VE Mİ FİT UYGULAMASI İNCELEME VE GÖRÜŞLERİM

Merhaba Arkadaşlar,


Şubattan beri kullandığım Amazfit Bip Lite hakkında deneyimlerimi paylaşacağım.


Öncelikle şundan bir bahsedeyim cihazda Mi Band 4'te olduğu gibi müzik kontrol yok. Epey'de ürünün özelliklerine baktığınız zaman müzik kontrol gözüküyor fakat müzik kontrol tuş ile yapılıyor. Tuşa 2 basma 3 basma 4 basma vs. gibi kombinasyonlar ile kontrol edilebiliyor fakat Notify & Fitness For Amazfit uygulamasını indirmeniz lazım. Şunu belirtmek istiyorum bu uygulama resmi bir uygulama DEĞİL, 3. parti bir uygulama; bir de müzik kontrolünü açmak için uygulamanın pro sürümünü almanız yada kaçak apk indirmeniz gerekiyor. Kaçak apk'lar telefonunuza zarar verebilir (virüs, trojan vs.). 


Neyse konudan çok uzaklaşmayalım. Saatinizi telefona bağlamak için Mi Fit uygulamasını indirmeniz gerekiyor, bu uygulama resmi bir uygulama. Saat'te 4 adet farklı spor türünü destekliyor. Bunlar Yürüyüş, Koşu Bandı, Açık Hava Koşu ve Bisiklet. Cihazda bir alarmda bulunmakta bu alarm ses ile değil titreşim ile sizi uyandırıyor ve çok güçlü olduğunu da söylemeliyim. Saatinizin arayüzünü saatin ayarlarından değiştirebiliyorsunuz fakat arayüzler bana göre çok kötü ve az. İnternetten kendiniz arayüz indirip Notify & Fitness For Amazfit uygulaması aracılığı ile saate atabiliyorsunuz. Çok zor bir şey değil fakat özel indirdiğiniz arayüzler saatinizin şarj'ını çok fazla yiyor. Ben saati kullanırken anlık nabız ölçümünü ve uyku takibini açık tutuyorum. Aynı zamanda internetten indirdiğim arayüzü kullanıyorum, saatin şarjı 1 hafta kadar gidiyor. Cihazda dahili bir GPS bulunmuyor, telefonun GPS'ini kullanıyor. Telefon bağlı değilken Bisiklet hariç diğer sporların takibi yapılabiliyor.


Biraz da Mi Fit uygulamasından bahsedeceğim.


Bana göre bu sağlık uygulaması çok yetersiz. Ben eskiden Samsung telefon kullaınrken en sevdiğim özelliklerden birisi Samsung Health uygulaması idi. Uygulama çok geniş kapsamlı ve güzel bir uygulama. Samsung Health üzerinden yediğim yiyecekleri girince tahmini olarak kaç kalori aldığımı hesaplıyordu, bu sayede (ve tabiki spor ile) 3 ayda 12 kilo verdim. Kilomu korumak için kalori hesabına devam ediyordum. Desteklemek için saati aldım. Fakat ne yaptımsa saatin verilerini Samsung Health'a geçiremedim. Biraz uğraşınca Mi Fit uygulamasının ayarlarında Google Fit hesabını bağlama seçeneğini buldum. Google Play'deki Health Sync uygulaması ile de Google Fit'ten Samsung Heath'a senkronize ettim. Eğer isteyen olursa bunu nasıl yapacağınızıda başka bir yazıda anlatabilirim.



Benim size saat ve uygulama ile ilgili söyleyebileceklerim bu kadar. Umarım konu tüm sorularınızı cevaplamıştır, cevaplamadıysa aklınıza takılan her şeyi yorumlarda bana sorabilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkürler. Takip ederseniz bu tip yazıları kaçırmazsınız. Hoşçakalın.

 


Yorumlar